V60 CC lanseras i reklamfilm – och med provkörningspremiär nästa helg

Alla äventyr räknas. Det är temat för den kampanj som startar i dag för nya Volvo V60 Cross Country. Som en del i kampanjen kan de svenska kunderna via appen Volvo on Call räkna till inte mindre än 580 svenska äventyr. Minst. Många av dem bara runt hörnet hemifrån.

Vad gör ett äventyr till ett äventyr? Handlar det om att åka tusentals mil till ett exotiskt land, klättra i branta berg eller kanske korsa Atlanten? Eller är det faktiskt så att äventyret är närmare än man tror.

I kampanjen för V60 Cross Country är budskapet att ”alla äventyr räknas” och de finns betydligt närmare än man tror. Genom att koppla kampanjen direkt till bilen via Volvo on Call tar Volvo Car Sverige ett helt nytt grepp.

V60 Cross Countryägarna i Sverige, och i övriga Europa, får via appen tillgång till nära äventyr och kan enkelt skicka vägbeskrivningen från appen direkt till bilen. Det handlar om cirka tre till fem geografiskt nära äventyr för varje ägare. Totalt i Sverige finns som nämnts 580 äventyr att ta del av. Från Albertas Myr till Ycke Urskogs naturreservat.

Möjligheten släpps först enbart till V60 Cross Countryägare men om cirka ett halvår kommer äventyren att erbjudas samtliga ägare av en Cross Countrybil från Volvo.

Tillgängligt för alla är också att via volvocars.se hitta sitt eget närmaste äventyr

Källa: Volvo

Delad nyhet är dubbel glädje!