När passagerarna börjar skrika och gråta vet man att man gjort ett tungt avtryck. 🙂
Japaner hårdtestar tre skumma fordon
Varsågod, en och en halv timmes japansk underhållning med tre märkliga tingestar i fokus!
A-Z på motorspråk – för bäbisar
Det ska börjas i tid. “Q is for quarterpanel” ? Vilken underbar bok!
Byggde körbar ”Bugatti” för 100 dollar
Har man gott om fantasi och tid är nästan vad som helst möjligt…
Tänkt utanför boxen: 13-tumsfälgar på Hummer H2!
Inte helt självklart att få en uppsättning 13-tummare att kunna monteras på en bil avsedd för betydligt rejälare doningar… Hoppa till 05:40 för att se den köras!
Äntligen ett klockrent sätt att få folk att stanna hemma…
En varsin Ford, helt enkelt! ???
När någon nyser på bilträffen…
Sommaren kan bli ”intressant”… Bilträffar där ingen går ur bilen kanske? Inga bilträffar? Bättre förslag mottages!
BMW i8 vill vara en Pontiac Trans Am
Pontiac i8? BMW Trans Am? Bandit-looken från Burt Reynolds Pontiac i filmen Smokey and the Bandit 1977 lever vidare i en tysk hybridsportbil. Frågan är vem som blir imponerad – BMW- eller Pontiac-snubben? Varsågod – här är originalet!
Källa: Reddit
Peders Aventador ska få Ferrita-system…
Peder & Mackan från Storfräsarpodden besöker Ferrita för att kolla hur tillverkningen av Peders Aventadors avgassystem går. Och bjussar på sköna tips på hur de kan göra! Kul! (Något partisk kommentar eftersom det är undertecknad Sportbilen.se-redaktör Bo Lundvang som gjort filmen)
Prius med Cummins-diesel och bakhjulsdrift
Inte riktigt vad Toyota hade tänkt sig; svartrykande påställd turbodiesel i den vanligtvis så miljövänligt framställda hybriden Prius! Av vissa döpt till det lite dubbeltydiga ”PriCum”. Maskinen är en 4BT Cumminsdiesel – en 3,9-liters turbofyra på ursprungligen 105 hästar och 359 Nm.
Svinbra: laddstationer för elbilar även på vischan!
Oavsett du har en slö, grymt pigg, fläskig eller svinbillig elbil finns nu två hål i väggen även på landet. Nöff said!
Hammarbyrampen-Sami i Big Brother – premiär ikväll
”Spontan, vild och obrydd” – så beskriver Sami Jacobsson sig själv inför kvällens premiär av tv-programmet Big Brother där han sitter inlåst i 100 dagar tillsammans med ett gäng andra extroverter. Sami som för oss Sportbilen.se-följare utgör 50 % av duon ”Simon & Sami”, som programleder Hammarbyrampen-filmerna.
Ikväll klockan 20.00 visas första programmet av många i TV4! Fortsätt läsa ”Hammarbyrampen-Sami i Big Brother – premiär ikväll”

