Äga XC40 – lika enkelt som att ha en mobiltelefon

Volvo Cars, lanserar tillsammans med XC40 ett nytt sätt att ha bil: Care by Volvo. Tjänsten gör bilägandet lika transparent, enkelt och problemfritt som att ha ett mobiltelefonabonnemang: en nationell, färdigförhandlad månadsavgift, kombinerat med att få en ny bil med 24 månaders intervall.

Efter att ha lagt sin beställning online kommer Care by Volvo-kunderna att kunna köra iväg i en ny Volvo utan att behöva bekymra sig om de traditionella extrakostnaderna såsom handpenning, försäkring, serviceavgifter och skillnader som beror på region eller kundens ålder.

Beroende på den regionala tillgången kommer Care by Volvo även att inkludera en rad concierge-tjänster såsom tvätt och rengöring, hämtning för service och leverans av varor som köpts på nätet direkt till bilen.

XC40-ägarna blir de första Volvo-kunderna som kan dela sin bil med släkt och vänner med en ny digital nyckelteknik. Bildelningsfunktionen ingår som standard för Care by Volvo-kunder.

Håkan Samuelsson, vd och koncernchef för Volvo Cars:– Med Care by Volvo introducerar vi en ny, modern modell för bilanvändning. I en tid då konsumenterna är vana vid transparenta, fasta avgifter för alla slags tjänster kan den traditionella modellen för att köpa och äga en bil upplevas som krånglig. Care by Volvo förändrar det i grunden.

Nya XC40, som lanseras i Milano den här veckan, kommer i Sverige att ta Care By Volvo till nästa steg genom adderade tjänster, till exempel däckhotell. Stockholmsområdet blir också först ut i Sverige med att serva med hämtning och lämning av bil vid service. I Sverige kan man som Care by Volvo-kund sedan en tid tillbaka också teckna sig för samtliga Volvomodeller.

Care by Volvo är ett koncept som kommer att utvecklas och utökas med tiden. Det centrala fokuset är att erbjuda kunderna smidig tillgång till den frihetskänsla som en bil är tänkt att ge.

– Vårt mål med Care by Volvo är att ge våra kunder en förstklassig och transparent användarupplevelse. Med en fast månadskostnad erbjuder Volvo Cars ett verkligt kundfokuserat alternativ till ett traditionellt bilköp eller leasing. Tid är lyx för våra kunder, och med den här tjänsten kan vi frigöra tid i deras vardag. Det handlar helt enkelt om att göra livet enklare för våra kunder, säger Thomas Andersson, Vice President Care by Volvo på Volvo Cars.

Tidigare den här månaden tillkännagav Volvo att man förvärvat teknikplattformen och nyckelpersoner på Luxe, ett USA-baserat företag som erbjuder förstklassiga valet- och concierge-tjänster. Förvärvet är ytterligare ett exempel på Volvos pågående utveckling på området digitala konsumentupplevelser.

Först ut att kunna använda Care by Volvo är köparna av nya Volvo XC40 på följande marknader: Sverige, Storbritannien, Tyskland, Spanien, Italien, Norge, Polen och USA. Övriga marknader följer i ett senare skede.

Källa: Volvo

Delad nyhet är dubbel glädje!