Photoshoppade bilar, drifting och relaterat!
You are not logged in.
Skulle vilja ha en bur insatt i min s14, men har ej kunskapen som krävs. Finess har bra burar med var dyra på att svetsa in den.
Nån som vet nån som kan´monera in en finess bur i mellansverige?
Vilken mekanisk verkstad som helst skulle jag fråga iaf.
Björling, son till Håkan? eller helt fel ute?
tyckte inte Finess grabbsen var så himlans dyra ... tyckte dom prata nått runt 20 000 för en koplett bur i bil ink allt matrial?? vet inte om dom blivigt klassade som certbyggare än, men för en cert bur är det billigt ...är ju en hel del jobb att syihop en skyst bur ... vet inte vad det kan ta för ett proffs som har alla grejer så som rörnotch fin bandsåg mm men jag tror inte han bygger den snabbare än 3dagar om han ska göra den riktigt bra .. tror inte du hittar nån som bygger den mkt billigare än för 15 k som finess tar med tanke på att en kmplett rörhög kostar 5k ...
anars kanske en kille som kallar sig för fräsarn på dasset....ehh jag menar zatzy kanske hjälpa dig ruggit trevlig och bra kille håller till i ristomta ner mot nynäsham (typ sthlm) han pysslar med lite sånna här grejer kanske mäst fräsnings arb men jag vet att han byggt på andreas erikssons rallycross bil
här är länk till fräsarns projekt bil http://www.zatzy.com/projekt/318794-fra … -71-a.html
Decson wrote:
Inte fel alls, Frågan är hur du vet vem han är?
Björling wrote:
Decson wrote:
Det var ett långskott, Drillcon är inhyrda av Boliden som jag jobbar åt och jag brukar få åka runt i gruvan och koppla i/ur maskiner och felsöka lite, pratade med han förut och kom in på bilar och han berättade lite om grabbens 200a.. Inte världens vanligaste efternamn och bilen stämde, långskott som sagt ![]()
Sorry för offtopic
Decson wrote:
Björling wrote:
Decson wrote:
Det var ett långskott, Drillcon är inhyrda av Boliden som jag jobbar åt och jag brukar få åka runt i gruvan och koppla i/ur maskiner och felsöka lite, pratade med han förut och kom in på bilar och han berättade lite om grabbens 200a.. Inte världens vanligaste efternamn och bilen stämde, långskott som sagt
Sorry för offtopic
Där ser man. sverige är litet ibland. Kör du för nåt då?
Sedan 740 turbon blev frontsmälld så kör jag bara accord type-r. Volvon är ett bakhjulsdrivet budgetprojekt att få prova drifting, medans hjärtat längtar efter japanare, s14 närmare bestämt.
slänger in en fråga, Måste buren vara svetad av en licens-svetsare?
har svetsat sen ja va liten o e rätt bra (tycker ja då
) Men har ingen licens..
det skall ej behövas en licens svettsare. bara det att om en som har license bygger så får han bygga den lite som han själv vill, ta bort vissa rör osv. gör du det själv är det bara att följa reglerna som finns för buren i drifting så skall den bli godkänd. och då burkraven inte är så hårda i drifting så ska det inte vara någe problem tycker jag.
Ahl menar alltså en utav SBF-godkänd burbyggare.
Inte en vanlig licenssvetare.
gott nytt år
KHRacing wrote:
Ahl menar alltså en utav SBF-godkänd burbyggare.
Inte en vanlig licenssvetare.
gott nytt år
ja precis. ![]()