Photoshoppade bilar, drifting och relaterat!
You are not logged in.
Pages: 1
Jag var på Sturup Raceway härom veckan och plåtade ProDrift-mästerskapet för tidningen Street Xtreme. Trots att ha blivit prickig av gummi och på gränsen till astmatiker av all rök så blev det en hel del feta bilder.
Riktigt kul att driftingen har växt till sig och är på väg uppåt. Det är lätt en av de mest underhållande motorsporterna man kan förkovra sig i. I tidningen viger vi sex tunga sidor åt eventet, men jag tänkte bjuda på lite godis här.
Äkta twindrifting äntligen i Sverige, här med norrmannen Kenneth Moen på innern.
Eric O'sullivan plockade andra raka segern på sturup med sin S2000-motoriserade gammel-Corolla.
Swedrift blir snedrift när Johan Larson släpas upp ur sandfållan.
Vi får hoppas på att det är Aasbös wastegate som eldar och inget annat.
Dennis Healey hettar till bakdäcken på sin AE86.
Svennen Johan Larsson lyckades bra i helgen, och blev första svensk att kvala till ProdDrift.
Denna jäkeln fick jag nästan i huvudet. Aasbö skjuter skarpt med snabblossande bakspoiler.
Förarna är verkligen inte blyga för stenskott, ej heller kaross-skador. Healey mosade sin bil ännu mer ett par veckor senare.
O'sullivan röker ikapp efter finalerna med sin rival Fredric.
Tacka fan för sekvensbildstagning. Min Canon Mark II matar 8,5 bilder per sekund med avtryckaren nere.
läckra bilder och roligt. men varför kör Dennis Healey utan hjälm på bild 5? ![]()
Ahl wrote:
läckra bilder och roligt. men varför kör Dennis Healey utan hjälm på bild 5?
för att han gjorde en liten show när han åkte ut ur tävlingen=)
Fina bilder Cleas.. men den lila Ae86:a krachade hårt körandes ut ur depån på Padborg Park, helgen INNAN Sturup :-)
Eller tolkade jag din text fel ?
:-)
Last edited by KHRacing (2008-08-17 01:23:36)
Claes wrote:
Denna jäkeln fick jag nästan i huvudet. Aasbö skjuter skarpt med snabblossande bakspoiler.
http://www.streetxtreme.se/images/galle … 5bb0b7.jpg
He he!
Fina bilder!
Tackar för kommentarerna! Förstasida blev det också ![]()

KHRacing wrote:
Fina bilder Cleas.. men den lila Ae86:a krachade hårt körandes ut ur depån på Padborg Park, helgen INNAN Sturup :-)
Eller tolkade jag din text fel ?
:-)
Japp den var trasig redan på sturup, men är tydligen ännu mer skrotad bak nu. Såg en bild från en annan tävling.
Snygga bilder, Claes!
Pages: 1