Photoshoppade bilar, drifting och relaterat!
You are not logged in.
Några trevliga filmer från sdseries..
det verkar som de har något stort på g.
ser riktigt proffesionellt ut.
http://www.sdseries.eu/en/videos/
det är till och med en svensk bil med vad jag kan se, team öhlins babyblå 940 i första och andra filmen
Last edited by helldriver (2009-01-21 22:24:25)
Är det tegelstenar som står bredvid alla glasfiber balar?
Nu ska ja inte vara sån, för ja tror på SDS, men... Så som man ser på twindriften så verkar det vara två amatörer de låter köra mot varandra...
Jag skulle INTE vilja köra mot någon som inte kan hantera sin egna bil...
Jag hoppas innerligt att det inte blir så i den riktiga serien, för då kommer jag iaf balla ur... Vem vill pajja sin bil och kanske sigsjälv pga en klumpig motståndare?
vilken av filmerna syftade du på ? jag tycker alla verkar ha kontroll över bilarna....det är inte säkert du får se något bättre i svenska drifting serien (sds), det där var danskarnas scandinavian drift series och inte våran swedish.
På vissa av dem där filmerna har vi ju norges och finländska topförare.
Last edited by shirunai (2009-01-23 07:09:06)
shirunai wrote:
vilken av filmerna syftade du på ? jag tycker alla verkar ha kontroll över bilarna....det är inte säkert du får se något bättre i svenska drifting serien (sds), det där var danskarnas scandinavian drift series och inte våran swedish.
På vissa av dem där filmerna har vi ju norges och finländska topförare.
första filmen uppifrån. Nu sa ja inte att alla körde dåligt..
Goli wrote:
shirunai wrote:
På vissa av dem där filmerna har vi ju norges och finländska topförare.första filmen uppifrån. Nu sa ja inte att alla körde dåligt..
nänä jag tolkade inte dig så jag håller med dig i tänket goli ska vara en viss kvalité att köra twin, sedan måste man ha lite tänk själv också är man inte så bra behöver man inte försöka vara så jävla nära man chansar inte att köra på någon att min bil pajjar gör mindre men att köra på någons hottade bil skulle jag få så dåligt samvete för.
Puckla på ahl, skogsby, henke eller conny skulle jag kunna leva med om det är omedvetet....det känns lite som dem har rätt mentalitet....nu kommer jag aldrig ligga så nära för att vara en uppenbar risk att köra på någon och för det andra hänger jag ej med henke och conny för det har jag provat ![]()
Goli wrote:
Nu ska ja inte vara sån, för ja tror på SDS, men... Så som man ser på twindriften så verkar det vara två amatörer de låter köra mot varandra...
Jag hoppas innerligt att det inte blir så i den riktiga serien, för då kommer jag iaf balla ur... Vem vill pajja sin bil och kanske sigsjälv pga en klumpig motståndare?
En liten undran. Hur bra är du själv? Oavsett hur bra man är blir det missar ibland. Tycker filmerna är snyggt gjorda och förarna är duktiga. Som Shirunai skrev tror inte jag heller att det kommer bli bättre i sverige i början men man måste börja nånstans för att få rutin och jag tycker danskarna verkar vara väldigt seriösa med sin satsning. Även fast jag inte förstår varför dom inte hänger på NDS.
mvh Tobbe
Förstår inte det där med att köra dålig musik i bakgrunden, ibland i förgrunden eller istället för ljudet från filmen. Jag skulle aldrig lyssna på nåt sånt frivilligt, all musik funkar ju inte för alla. Det är mycket trevligare med motorljud och däckskrik! Vill jag ha bakgrundsmusik drar jag igång winamp och lyssnar på min musik med riktiga instrument...
Rosell wrote:
Förstår inte det där med att köra dålig musik i bakgrunden, ibland i förgrunden eller istället för ljudet från filmen. Jag skulle aldrig lyssna på nåt sånt frivilligt, all musik funkar ju inte för alla. Det är mycket trevligare med motorljud och däckskrik! Vill jag ha bakgrundsmusik drar jag igång winamp och lyssnar på min musik med riktiga instrument...
mindre avancerade instrument menar du väl ![]()
TGR wrote:
Goli wrote:
Jag hoppas innerligt att det inte blir så i den riktiga serien, för då kommer jag iaf balla ur... Vem vill pajja sin bil och kanske sigsjälv pga en klumpig motståndare?En liten undran. Hur bra är du själv? Oavsett hur bra man är blir det missar ibland. Tycker filmerna är snyggt gjorda och förarna är duktiga. Som Shirunai skrev tror inte jag heller att det kommer bli bättre i sverige i början men man måste börja nånstans för att få rutin och jag tycker danskarna verkar vara väldigt seriösa med sin satsning. Även fast jag inte förstår varför dom inte hänger på NDS.
mvh Tobbe
Jag kan inte påstå att jag är särskillt bra om man jämför med många som kört i flera år, men jag skulle aldrig köra en twin och ligga 1m bredvid en annan om inte båda vet hur man hanterar bilen.
Det är otroligt lätt att göra en miss, och förstöra för både en själv och andra. Och det är en del av spelet... Men som man märkt många gånger tidigare, att köra mot en 740 som är värd 5000kr mot en själv som har en bil för 200.000kr säger det väl att den som har en dyrare bil bryr sig mer om vad som händer, mot den som har 740 likagärna kan köra rätt in i en för dens bil är ändå inte så mycket värd..
Wesslan wrote:
Rosell wrote:
mindre avancerade instrument menar du väl
Det har väll inte använts ett enda instrument i någon av låtarna där, bara en dator. Musik blir det när man tar i när man spelar och sjunger, hårdrock kallar vissa det.
JohanB wrote:
Wesslan wrote:
Rosell wrote:
Det har väll inte använts ett enda instrument i någon av låtarna där, bara en dator. Musik blir det när man tar i när man spelar och sjunger, hårdrock kallar vissa det.
Trodde du syftade på dansband. Hårdrock består väl mer av gap o skrik samt att man använder guitarren som ett slagverk?
Goli wrote:
JohanB wrote:
Wesslan wrote:
Trodde du syftade på dansband. Hårdrock består väl mer av gap o skrik samt att man använder guitarren som ett slagverk?
EXAKT!
Sjukt bra!
Last edited by JohanB (2009-01-24 15:01:27)
är man rädd att skrota bilen kanske man inte ska köra? ![]()
kanske bättre att hålla på med styling och traila runt bilen isf.
Ahl wrote:
är man rädd att skrota bilen kanske man inte ska köra?
kanske bättre att hålla på med styling och traila runt bilen isf.
hihi, nu menade jag inte så. Man kan skrota sin bil pga sig själv, men om en 740-raggare kör in i en så blir man ju pissed off...
hehe denna tråd blir bara bättre och bättre så dax för mina två cent
tycker filmerna är bra nån var väll lite flipprig (dåligt filmad?) musik valet visst går och diskutera men anars gillar jag filmer med musik + att en sån är mkt enkalr eatt hänga på hemma om tjejen råkar sitta framför tvn oxå
ang twinande så har jag säkert lagt ut mer tid och pengar på min Nissan än dom flästa ens vågar drömma om och trots det så står den just nu och mest liknar en hög sopor mest för man är envis och vill göra på sitt sätt och prova sina egna saker vilket inte alltid har funkat men ser det som utbildning och har lärt mig massor under dom 9 år jag byggt på bilen ... och när jag väl sitter där bakom ratten så har jag nog alldrig tänkt på vad det kostat eller vilken tid det tagit ...det är full atack som gäller och så länge som jag vart motorsport intreserad så har jag lärt mig att race accident är race accident och skulle det gå åt helvetae så gör det, är ingen som medvetet kör in i en med flit ......
och sen jag bestämde mig för att börja drifta med åbäket så har jag redan böjat skissa på nya grejer som flytta bak kylaren och in intercoolern så dom säkert klarar stryk har även redan pratat med en plast kille jag känner att guta av stöt fångare mm så man kan ha ett lager att ta av ... har redan en plast baklucka gjuten av en kompis som även gutigt av vingen jag har då han ska köra ssk3 med sin 300 denna säsong (han har hela karossen i plast med snudd på dubbel upp sättning av allt (tyvär max bräddad för vad dom får ha i den serien 2000mm 12"slix) sen har jag själv snart en färdig form till taket istället för targa luckorna ..
men tyvärså tar allt detta tar extremt mkt tid och suger hur mkt stålar som hälst så tänkte jag ju åka låg budget datsun till en början för att komma igång
Goli wrote:
Ahl wrote:
kanske bättre att hålla på med styling och traila runt bilen isf.hihi, nu menade jag inte så. Man kan skrota sin bil pga sig själv, men om en 740-raggare kör in i en så blir man ju pissed off...
för det inte ska bli missförstånd så tror jag vet hur goli menar.
Är det en kille i en budget maskin som skiter att det blir bucklor helt och försöker komma så nära som möjligt utan att bry sig om att köra in i goli så klart man blir förbannad, även volvo killar har vett nog inte så han menade.
edit: skulle jag köra med en galen folkrace förare i sin folkracebil skulle jag bli rädd för bucklor, det är ingen kontaktsport man får tänka sig för lite.
Last edited by shirunai (2009-01-24 16:53:38)
Goli wrote:
Ahl wrote:
kanske bättre att hålla på med styling och traila runt bilen isf.hihi, nu menade jag inte så. Man kan skrota sin bil pga sig själv, men om en 740-raggare kör in i en så blir man ju pissed off...
om jag som kör 740 ligger bakom dig på ställ säg 1 meter ifrån dig på en tävling. och något händer som gör att jag skrotar din bil. då skulle jag faktiskt inte må dåligt alls... är det tävling så är det. det innebär ju inte att jag ska köra in i dig med flit. men inte tänker jag hålla mera avstånd bara för att din bil är dyrare. än om jag legat bakom en annan volvo 740. sporten är ju som så att man får högre poäng desto närmare du är.
jag kan inte ta hänsyn till vad du har valt att köra för något. är du rädd om bilen, ställ den i en monter. och kör med en billigare bil. sen är min volvo uppe i en summa av 100000:- nu, men det påverkar ingenting hur jag kör den. jag kör den lika om inte värre nu än då den va helt orginal. och så länge jag kör på en tävling och kör sönder el skrotar så skulle jag inte må dåligt för det. ![]()
Last edited by Ahl (2009-01-24 17:09:34)
Ahl wrote:
Goli wrote:
Ahl wrote:
om jag som kör 740 ligger bakom dig på ställ säg 1 meter ifrån dig på en tävling. och något händer som gör att jag skrotar din bil. då skulle jag faktiskt inte må dåligt alls... är det tävling så är det. det innebär ju inte att jag ska köra in i dig med flit. men inte tänker jag hålla mera avstånd bara för att din bil är dyrare. än om jag legat bakom en annan volvo 740. sporten är ju som så att man får högre poäng desto närmare du är.
jag kan inte ta hänsyn till vad du har valt att köra för något. är du rädd om bilen, ställ den i en monter. och kör med en billigare bil. sen är min volvo uppe i en summa av 100000:- nu, men det påverkar ingenting hur jag kör den. jag kör den lika om inte värre nu än då den va helt orginal. och så länge jag kör på en tävling och kör sönder el skrotar så skulle jag inte må dåligt för det.
hehe, nu har du nog missförstått mig...
Jag menar självklart en som inte kan köra och försöker mer än vad den personen klarar av vilket i detta fallet skulle resultera i att den personen skrotade ens bil.
typ exempel på hur det ska gå till http://www.youtube.com/watch?v=Qjy3BZdH__0
kille 1 missar helt och troligen rycker i kryckan förtidigt? går åt fel håll och det skiter sig helt .... och olyckan är framma .....trots ganska omtumlande smäll verkar båda vara vid ganska got mod, tycker man ska vara glad att båda kliver ur och går där ifrån i ett sånt här läge, och lovar att vi kommer om några år ha mkt erfarenhet av dessa situationer ,hände ju en ganska allvarlig vid STCC redan förra året men vi får det som bra att alla mår bra ????
men visst måste alla köra med lite förstånd om inte annat så kommer det bara uppstå massa osämja och det är det sista denna sport behöver just nu ..... fast ni får gärna trycka till mig lite sen tycker bara det är coolt med popnitad plåt och silver tejp på bilen
har faktis redan sammlat på mig massa svart "silver tejp" jag råka snubbla över på jobbet ![]()
måste bara slänga in min favvo drift crash rulle(om man får ha en sån
) gammal som gatan och ni har säkert sätt den men hur som hälst här sätter man sig inte ner och surar i onödan
http://videos.streetfire.net/video/Crash_161565.htm
Thompa wrote:
måste bara slänga in min favvo drift crash rulle(om man får ha en sån
) gammal som gatan och ni har säkert sätt den men hur som hälst här sätter man sig inte ner och surar i onödan
![]()
http://videos.streetfire.net/video/Crash_161565.htm
den där har jag missat. det där va helt underbart att se. ![]()