Re: Regler för samtliga klasser.

Evangelion wrote:

Tack för svaret om bågen skall ta och kontakta de om en bur få se vad en sådan hamnar på för man lär ju inte få tävla uten en eller?

men buren är ju ett plus med styvar ju upp bilen en aning med,, men den väger ju med å det är ju ett minus smile

synd att det skall vara så svårt att kröka ett sånt rör över knäna hehe

Som jag har förstått det så får man tävla utan bur, dock inte i Pro Int klassen om det nu är de du ska, då måste man ha en bur enligt mini-kraven.

/Robert

PÅSEN RACING

Evangelion wrote:

Tack för svaret om bågen skall ta och kontakta de om en bur få se vad en sådan hamnar på för man lär ju inte få tävla uten en eller?

men buren är ju ett plus med styvar ju upp bilen en aning med,, men den väger ju med å det är ju ett minus smile

synd att det skall vara så svårt att kröka ett sånt rör över knäna hehe

När jag pratade med dom om jag minns rätt så kostade det för en race bur som dom kallade det 4000kr och frakt runt 600kr och som påsen racing sa så måste man ju ha bur i Pro Int klassen om man ska köra där.

men du behöver ingen racingbur för att tävla i proint, räcker med en rally bur + en extra dörr stöta

Mvh Andre Nordin

Nu kommer nog den dummaste frågan här??

1 Vilka klasser finns det??
2 vilka burar ska man ha till tex de olika

som sagt kommer att tävla med en bmw e28 518 turbo så man undrar om man kan kontakta någon på tex tel å få reda på vad som behövs för att tävla i drifting..
Man vill ju inte bara sladda på lördag nätter i centrum?

någon som vet var man kan köpa färdiga burar?

gothe, du kan köpa burar på www.svetsosmide.se

mackan
www.xtremedesign.org

Evangelion wrote:

som sagt kommer att tävla med en bmw e28 518 turbo så man undrar om man kan kontakta någon på tex tel å få reda på vad som behövs för att tävla i drifting..

Ingen fråga är för dum. smile

1. Stock, Modified och Pro-Int
2. i Stock får du ej har bur, i Modified är det tillåtet att ha vilken burtyp som helst.
Är bara i Pro-Int som det regleras vilka burtyper som är tillåtna.
Vilka det är hittar du på www.sbf.se -> Drifting -> regler -> Pro-Int -> DG-P 11 Skyddsutrustning
Sen finns bilder på dessa i FIA Appendix J som oxå är länkat från regelsidan. smile

Det går bra att ringa någon av oss i utskott med dina frågor. Berna har länkat våran kontaktinformation i en annan stickytråd här på forumet.
eller.
Så kontaktar du förarföreningen på swedrift@hotmail.com

/Mvh Jimmy Gärling - Driftingutskottet SBF

Ford Capri MKIII "Combat Bathtub Edition" sponsras av...
KoneCranes | Mamma | Förstående flickvän | Ditt namn här?

JimmyG wrote:
Evangelion wrote:

Ingen fråga är för dum. smile

1. Stock, Modified och Pro-Int
2. i Stock får du ej har bur, i Modified är det tillåtet att ha vilken burtyp som helst.
Är bara i Pro-Int som det regleras vilka burtyper som är tillåtna.
Vilka det är hittar du på www.sbf.se -> Drifting -> regler -> Pro-Int -> DG-P 11 Skyddsutrustning
Sen finns bilder på dessa i FIA Appendix J som oxå är länkat från regelsidan. smile

Det går bra att ringa någon av oss i utskott med dina frågor. Berna har länkat våran kontaktinformation i en annan stickytråd här på forumet.
eller.
Så kontaktar du förarföreningen på swedrift@hotmail.com

/Mvh Jimmy Gärling - Driftingutskottet SBF

Tack Jimmy mitt liv blev en aning lättare när man har läst igenom lite mer ingående så att man vet vilken klass man kommer att köra i eller sladda i hehe

kommer nog att slå dig en signal nu under veckan,, för att jag har ett ton frågor om detta..
plus att jag vill veta hur man skall anmälasig till årets tävlingar å dito

MVH Dan

så det räker alltså med nån av dessa burar för proint?

http://i13.tinypic.com/402xnoz.jpg

tycke det ser lite naket ut. så det kräves inte något mer?

HJÄLP HITTAR INTE !!!!!

Undra bara om det är ok med orginal bälte samt stol??????   Eller måste man ha fia där med?

samt att bur är inföskaffad nu blev en Grupp H bur så nu är det stora snart färdigt

Och tack för all hjälp än så länge

har inte hunnit att ringa dig än Jimmy

MVH Evan

För proint ska det vara fia stol och bälten.
Enl apendix J.

berna wrote:

För proint ska det vara fia stol och bälten.
Enl apendix J.

ÖÖÖÖÖ vad glad man blir kommer nog att satsa på Modified 07 får se lite hu ekonomin urartar sig med hehe
men men man vet ju aldrig man kan ju ändra sig

Mvh Evan

Å sen är det ju detta med licensen med det fixar man på plats sen eller?

Har lite mycket att tänka på nu när man bygger som ett spett i garaget på den gammla e28an hehe

Men jag får nog ta och ringa er en dag å reda ut alla skruvar som är lösa (hoppas att nu har skruvdragare) det är ett par som har lossnat under den senase månaden..

MVH Evan igen

shirunai wrote:

men du behöver ingen racingbur för att tävla i proint, räcker med en rally bur + en extra dörr stöta

Förmodligen menar du någon sorts grupp-h bur?

Generellt är det nämligen samma krav på bur i rally, rallycross och racing.

Robin "HB" wrote:

Visst är det naket om man jämför med rally, rallycross och racing. När det skissades på reglerna så kikade vi på forumla D, och deras krav var väldigt likt dessa 3 fia-burar - därav nakenheten.

azzarri wrote:
Robin "HB" wrote:

Visst är det naket om man jämför med rally, rallycross och racing. När det skissades på reglerna så kikade vi på forumla D, och deras krav var väldigt likt dessa 3 fia-burar - därav nakenheten.

ja de ser kiktigt nakna ut om man jämför med den grupp H båken jag fick i dag hehe är ju en massa rör till den om ni vill titta på den så finns den på svets å smides sida på regler sen ritningar..

jag vet ju vad jag ska göra hela helgen å det är att svetsa bur

Evangelion wrote:

ja de ser kiktigt nakna ut om man jämför med den grupp H båken jag fick i dag hehe är ju en massa rör till den om ni vill titta på den så finns den på svets å smides sida på regler sen ritningar..

Är det första buren du svetsar, och är du själv, så lär det ta mer än en helg.

...talar av egen erfarenhet.

azzarri wrote:
Evangelion wrote:

Är det första buren du svetsar, och är du själv, så lär det ta mer än en helg.

...talar av egen erfarenhet.

nope är inte själv som tur är å ja det är första grupp h buren som man svetsar men men som gubben sa du har ju hela hegen på dig hehe

samt att det är ju skönt att ha en bur som man kan lite på samt att den vart ju inte mycket dyrare än de andra...

69 (edited by shirunai 2007-01-15 06:12:39)

1) Jag och daniel sitter och knåpar ihop bågen nu, och är det någon regel hur nära rören får gå själva karossen på bilen som det ser ut så går den ca 1cm nära hela tiden, alltså det gör väll inget om den går väldigt nära överallt bara man får dit stoppning?

2) Måste huvudbågen vara exakt lodrät eller gör det någon om det är någongrad lutande?

3) Vi tänkte göra fästplattor på fjädertornet och göra en diagonal (vågrätt) stöta emellan där och ta bakåtsträvorna från huvudbågen till den lodräta stötan/fästet är det ok ?

Mvh Andre
¨
hittade en bild såhär som "legenden" gjorde på zatzy, jag har lånat bilden utan lov och länkat den direkt, så ni får ta bort den om den är opassande.
http://i123.photobucket.com/albums/o303/Legenden74/bur9.jpg

Mvh Andre Nordin

Ang glipa mellan båge och kaross spelar det ingen roll.

Ang stöttorna bak mot fjädertorn, så skall det ju funka så som legenden har gjort. Men det rekomenderas att rörändarna går ihop till en gemensam punkt på fästplattan! det är vad jag har läst iaf.

Lycka till

Björn Svensson - Göteborg
s13 Projekt

och enlegt reglemente så ska de vara först en 10*12cm 3mm plåt o sen en till på den lr så äre i tally ialf

rally mena ja förstås

bear wrote:

Ang glipa mellan båge och kaross spelar det ingen roll.

Ang stöttorna bak mot fjädertorn, så skall det ju funka så som legenden har gjort. Men det rekomenderas att rörändarna går ihop till en gemensam punkt på fästplattan! det är vad jag har läst iaf.

Lycka till

Det står nog på flera ställen i reglerna att buren ska gå så nära karossen som möjligt.

...och det där röret mellan c och b tror jag inte är godkännt. jag bollar det med tekniska chefen nästa vecka.

vad är det för skillnad på proint modified och stock?

There He goes one of gods prototypes never intended for mass-production.

yoshi wrote:

vad är det för skillnad på proint modified och stock?

Läs reglementena sbf.se