Hårda BMW M2 CS – här är den viktigaste infon!

Clubsport-versionen av BMW M2 är här, men inte den för racerbanan utan CS-modellen för gatan. Här är höjdpunkterna samlade!

Fler bilder underst!

  • Ny konstruktion av kolfiberarmerad plast (CFRP) för motorhuv och tak minskar vikten med 50 procent samt bilens tyngdpunkt, iögonfallande centralt luftutsläpp ökar marktrycket (downforce) och förbättrar kylningen av motorn.
  • Ny front-splitter, spoiler på bagageluckan och bakre diffuser i kolfiber.
  • Sexcylindrig bensinmotor med M TwinPower Turbo-teknik på 3,0-liter utvecklar 450 hk, vilket är 40 hk mer än i BMW M2 Competition. Vridmoment 550 Nm.
  • Acceleration från 0 – 100 km/t på 4,0 sekunder (med manuell växellåda: 4,2 sekunder), elektroniskt reglerad topphastighet med standardmonterade M Driver’s Package: 280 km/t
  • Sexväxlad manuell växellåda monterad som standard för första gången i en BMW CS-modell, sju-växlad M dubbelkopplingstransmission (M DCT) tillgängligt som tillval.
  • Standardspecifikationen inkluderar Adaptive M-fjädring med komfort, Sport- och Sport + -läge, samt M Sport-bromsar med rödmålade bromsok, M Keramiska bromsar som extrautrustning, Aktiv M Differential och M Dynamiskt läge (kan väljas efter behov).
  • Lätta 19-tums smidda hjul med Y-eker i högglans svart eller valfritt en färgad nyans av matt guld, skodda med specialanpassade Michelin Pilot Sport Cup 2 däck.
  • Lättvikt, skålade M Sport-säten från BMW M4 CS med integrerade nackstöd och BMW M-ränder, ryggstöd i Merino läder / Alcantara och med röd kontrastsöm.
  • M Sport-ratt med i Alcantara och en röd mittmarkör som ett alternativ.
  • Exklusiv metallfärg, Misano Blue
  • Pris är inte fastställt i dagsläget.

    Källa: BMW

Delad nyhet är dubbel glädje!